tessan30

Alla inlägg under oktober 2011

Av therese - 30 oktober 2011 22:24

hej alla där ute som läser min blogg

idag har jag jobbat eller jag har jobbat hela helgen och nu är jag helt slut..har inte haft en bra helg,

det är ofta man får skit på sitt jobb=(inte ofta man får belöning för det man gjort=(

det är tråkigt.

jag vill såå gärna komma tillbak till gläntan igen jag saknar mina arbetskamrater där=(önska ibland att man kan

vrida tillbaka klockan eller kan man det???=)gör det isåfall åt mig,nähe gott folk nu ska jag ut och röka sen blir det sängen för min del jag ringer nog min bästa underbar vän och ser om hon är vaken,älskar att få prata med henne=)hon gör mig glad varje gång..

gos natt alla där ute ses imorgon

=)=)=)=)=)

Av therese - 29 oktober 2011 20:15

idag har varit en jävla dag idag bivit ledsen mår skit nu,varför kan man inte förstå att man inte mår bra,jag vore tacksam om man kunde säga posetiva saker till mig INTE bara negetiva hela hela tiden.det gör att man gör bättre ifrån sig men men så är det

Av therese - 28 oktober 2011 12:08

Nu tar jag & skriver ett inlägg  i din blogg gumman, hoppas du inte blir arg..


Hoppas att Du blev nöjd med headern, och om du vill så gör jag gärna dina andra headers också.

Bara du säger till.


Älskar dig.


Puss, Tuula

Av therese - 28 oktober 2011 10:34

idag ska man jobba hela helgen börjar inte föns klockan 14:00,så det blir lite mat innan man åket till jobbet.

gubben håller på att städa,bella äter godis och jag sitter vid datorn.

annars händer det inget speciellt här hos oss,jag kanske ska ta och göra mig iordning innan jobbet nääää jag skiter i det det hinner jag med hahah

 

ha en bra dag alla där ute kram kram på er

jag kommer nog inte in mer i helgen och bloggar i  och med att jag jobbar,men är tillbaka i början på nästa

vecka ha en underbar helg alla

Av therese - 26 oktober 2011 11:46

jaha vad händer idag då??tror jag ska ringa till frisören här i burseryd och se om hon har någon klipp tid till mig och bella.

sen ska vi nog laga lite middag,ja just det vi skulle ju baka lite bullar idag det får vi inte glömma,kommer in igen och updatera om vad som hänt under dagen ha det så bra alla där ute så länge


kram kram

Av therese - 25 oktober 2011 15:55

jag tänker nu fortsätta där jag slutade skriva i juni månad.

alltså berätta mer hur min barndom varit,som sagt va vill jg inte ha sympati det är inte därför jag skriver utan jag vill förklara för alla där ute som sitter i samma skit som jag gjorde att ta inte ditt liv lyckan kommer även till dig en dag jag lovar titta på mig idag,okej nu börjar jag att berätta igen:


ni kommer ihåg att jag berättade att jag och min kompis hade varit ute så långt är ni med okej då börjar det:

jag började känna mig lite konstig,snurrig,helt enkelt drogad,jag sa till min vän att jag måste nog gå hem nu jag mår inte bra.

-sak jag följa med dig hem?fråga hon

-nä det behöver du inte jag går hem själv stanna du och fortsätt festa och ha kul så höres vi imorgon.

-okej hej då,tack för ikväll!

-tack själv,va rädd om dig nu.

jag började gå sakt hem,det kändes som hela min värld snurrade,jag mådde skit dåligt.men jag var tvungen att komma hem.

jag jag gick på en liten väg som leder hem till mig det skulle var en lite kortare väg hem.dom beukar säga "genväg är sen väg"tror faktiskt det kan stämman.

iallfall jag hade gått en bit fråga mig inte hur långt för att allt kndes som en evighet hem,när jag plötsligt hör någon som går bakom mig men jag reflekterar inte över det jag fortsätter att gå när personen bakom mig kommer ifatt mig tar tag i mig och trycker ner mig i gräset,mer minns jag inte jag minns inte änns hur jag komm hem.

jag vaknade dagen efter att jag hade sovit med kläderna på mig(vilket jag aldrig för annars,även fast jag varit ute och festat)

jag ringde upp min kontakt person och talade om vad som hade hänt dagen innan.

jag sa att jag inte minns någo från att jag gick från puben till mitt hem.

hon tyckte att vi skulle åka upp och ta ett pisse prov,sen till läkaren,för jag hade såå ont i underlivet,jag hade märken på armamarna,så alltså misshandlad ut.

min kontakt person kom bara ett par minuter efter vi åkte först till en läkare,vilket han konstaterade att jag hade blivit våldtagen.

där ifrån åkte vi till ja vad det nu het igen där man tar pisse prov.

och där vissade det sig att jag hade spår av en drog(kommer inte ihåg vad den heter)puben stängde kort efter händelsen för det var fler kvinnor som hade råkat ut för denna mannen,han hade lagt en drog i drinken.

dagarna gick och jag började må dåligt,du undrar säkert om jag hade polisanmält honom jag gjorde det.

jag började må illa,vilket vissade sig att jag var gravid.

jag tänker inte behålla det jag har blivit våldtagen ju för guds skull.nä inte en chans,

jag pratade med min kontaktperson som tyckte att jag med skulle ta bort det själv klart,den dagen kom när jag gjorde det med.

polisen tyckte jag skulle bahålla det för då hade jag ett bevis(dom dumma jävla snut jävlarna)så han gick fri(vilket händer ofta).

jag mådde skit dålig men jag visste om att jag var en kämpe jag hade redan varit med om mycket.

mina föräldrar hade misshandlat mig,hade varit i tingrätten med mina föräldrar,jag fick flytta flera mil ifrån mina syskon och min mormor och morfar,och nu detta.

säg något jag inte klarar av,nä just det det finns inget.


men mitt liv blev bättre,jag började jobba,fick en helt egen lägenhet.fick bättre kontakt med mina föräldrar,flyttade nämre dom.

nu undrar du säkert hur jag kunde göra det,jo så här är det jag har alltid gått efter en dikt som lyder så här"lär dig livet stora gåta,älska,glöma och förlåt"jag har alltid velat ha en familj har alltid fösökt att binda samman våran familj och det försöker jag med ännu men kommer nog aldrig att lyckas med det.

när jag väl kom ner till hyltebruk igen började umgås med familjen mer.jag fick ett jobb som tim vikarier på ett äldreboende.

men kände fortfarande att så fort jag kom ner till hyltebruk så fick jag alla dåliga minnen tillbaka,att jag som peron gled tillbaka till den jag var innan,vilket jag inte ville.

men men jag försökte att kämpa imot,jag satt in en kontakt annons.fick svar av många men ingen som intresserade mig.

sen va det en som svarade på min presentation som jag tyckte lätt väldigt intressant,jag fick hans nummer och vi började sms,sen ringde vi till varandra,efter ett ta.da tyckte vi båda att vi skulle träffas.den här killen heter per nilsson och va då 27 år gammal,jag va bara drykt 20 år,dagen kom då han skulle till mig.fy jag va såå himla nervös tänkte vad jag göra om han är ful då,jag rinde min brors tjej och bad henne komma över och det gjorde hon,hon bodde bara några hundra meter ifrån mig.nu ringer han

-hej

-hej,det är per här jag är i hylte nu!!

jag gick ut på pakeringen och väntade jag och lena,där kom han i sin ford 89 ljus blå.


fortsättning följer.......

Av therese - 25 oktober 2011 13:51

idag har jag bakat lite blanda annat har jag bakat dumlemuffins,äppel och kanel muffins.

det blir nog inget mer bakande idag tar resten imorgon.

när gubben kommer hem ska jag åka till sko affären i skeppshult och kolla om det finns några skor till bella först och främst men sen till mig med  

sen blir det nog lite kvällsmat sen vet jag inte vad som händer.

ringer väl som vanligt en runda till min underbara vän tuula.

alltså för er som inte känner henne,där har ni gått miste om mycket,

Tuula är en helt UNDERBAR vän,har ett hjärta av guld,hon är en omtänksam,glad,och spralig tjej.

och jag har då aldrig träffat någon finnare än hon.jag är såå glad att jag får vara hennes vän,ni som inte är hennes vän det var ju synd om er lär känna denna underbar varelse som är skapad för att förgylla denna planet.

att vara i hennes närhet är det bästa som finns,känner mig så avslapnad,känner mig så välkommen,tycker om att vara henne nära..hon är min "BÄSTASTE BÄSTASTE VÄN I LOVE YOU TUULA"

 

det var allt för idag jag kommer snart in igen och bloggar lite till

Presentation


Gå inte bara förbi utan titta gärna in här en stund och läs eller bara glo lite*ler*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

dag för dag

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards